Základní škola Jana Amose Komenského, Karlovy Vary

Kollárova 19, příspěvková organizace - Telefonní čísla sekretariátu školy: 725 735 301, 353 300 321
.

Inženýr Junior

Na SPŠ v Ostrově jsme se zúčastnili projektu Inženýr Junior s paní učitelkou Janou Malou. Absolvovali kurzy, které nás seznámily s tím, co se na průmyslové škole můžeme naučit. Byly to kurzy Autotroniky, Informatiky, Strojírenství, 3D tisku a Elektrotechniky. Prostředí školy i aktivity se nám moc líbily, někteří z nás se na školu určitě vrátí studovat technický obor.

IMG 20200623 WA0006

Více fotek najdete zde.

Nápadité práce našich žáků z výtvarné výchovy

Téma: Dokreslování předmětů denní potřeby:)

0 02 05 1622731d30219c1c246b517696d5496f4d803934ad165f8b976c954f59ba82bf f7c32d36

Ostatní práce naleznete zde v odkaze.

Videa našich žáků v době mimořádné situce

Žáci naší školy v době karantény mohou zpracovávat v rámci informačních technologií i jiných předmětů videa o tom, co dělají, jak tráví svůj čas.

Žižková Michala

https://youtu.be/QJUx0iRbeTs

Demenshina Viktoria

https://youtu.be/PzdcgYBPM2s

https://youtu.be/jQnQS3Tb88A

Zemanová Hanka

https://www.youtube.com/watch?v=Gc2NmeulbMM&feature=youtu.be

Mach Honza

https://www.youtube.com/watch?v=1qZjFuLIcnk&feature=share

Ben Abdellatif Jonas

https://drive.google.com/open?id=1R6ERukefDM82vMUa0mb2r4Xi2jAhM78D

Payer Adam

https://www.youtube.com/watch?v=EeQwMQTraDw

Velikonoční křížovky, pokusy a jarní vybarvování mandal

Milé děti, všechny paní vychovatelky vás zdravíme a posíláme nápady, jak příjemně strávit nucený čas doma nejen učením :-).  V příloze zde máte k vytištění křížovky, návod na netradiční gumové a batikované vajíčko. Pozorně si nejprve přečtěte návod, připravte vše potřebné a dejte se do práce! Venku už klepe jaro na dveře, tak si ho můžete udělat i vy doma. K vytištění máte několik mandal, tak stačí už jen vaše pastelky a šikovné ruce. Při pokusech poproste o pomoc rodiče, při luštění namáhejte hlavičky a při vybarvování si odpočiňte a klidně si i zazpívejte.

 Všechny vás zdravíme, vaše paní vychovatelky.

 

Velikonoční dekorace pro děti nejen z družiny :-)

Milé děti, abychom Vám zpříjemnily chvíle, které musíte nyní trávit doma, připravily jsme si pro Vás  výrobu velikonoční dekorace - zajíčka ze staré ponožky. Nejprve si několikrát pusťte video zde v odkazu,  připravte si všechny potřebné pomůcky, protáhněte si svoje šikovné ručičky a prstíky a pusťte se s chutí do práce. Při vyrábění buďte opatrní a nezraňte se. Kdo bude chtít, může svého vyrobeného zajíčka přinést ukázat ostatním a to hned, jakmile se sejdeme ve školní družině. Budeme se na Vaše výtvory moc těšit.

Vaše paní vychovatelky ze školní družiny.

 

POMOC VE STAVU PSYCHICKÉ NOUZE

Vložil/a: Zdeňka Vašíčková, 20. 3. 2020

Linky psychologické pomoci pro rodiče i děti i veřejnost v souvislosti s epidemií COVID-19:

Telefonní spojení: 776 358 080: pro rodiče a děti

Telefonní spojení: 602 432 528: jen pro dospělé a seniory

Forma pomoci: telefonický rozhovor s dospělými i dětmi, kteří vnímají svou situaci jako obtížnou, cítí se v bezvýchodné stavu a nedokáží jej změnit vlastními silami. Pomáháme se stavy paniky, úzkosti, deprese.

Cíle pomoci: ujasnit si a definovat situaci; uklidnit a stabilizovat psychický stav volajícího; snížit pocit nebezpečí; pomoci člověku získat náhled na situaci; společně naplánovat další kroky a hledat dostupné zdroje další pomoci.

Telefonickou pomoc poskytujeme denně od 9.00 – 17.00.

NEJSME ZDRAVOTNICKÉ ZAŘÍZENÍ.

Volající může zůstat v anonymitě. Na prozvánění neodpovídáme. Napíšete-li SMS, zavoláme zpět. Hovorné je v telefonních sazbách Vašeho operátora.

Pomoc je poskytována zdarma a dobrovolně poradenskými pracovníky příspěvkové organizace zřizované Magistrátem města Karlovy Vary.

Služba a databáze telefonní čísel volajících vzniká pouze za účelem podpory občanů během krize způsobené epidemií COVID 19. Po jejím skončení bude služba ukončena a databáze vymazána.

 

 

Jak se z toho nezbláznit….aneb „koronavirové prázdniny“

Vložil/a: Zdeňka Vašíčková, 19.3.2020

Strach a úzkost jsou nejčastějšími pocity lidí v těchto dnech…. Rozmrzelost a konflikty se stávají typickými projevy chování všech, kteří zůstávají „uvězněni“ ve svých domovech a ti s dětmi ani nevědí, na jak dlouho. Nikdo je neocení za to, že toto vydrží. A často nemohou dělat nic jiného. 

Jak vypadá po 1 týdnu život rodin, které se zcela nedobrovolně rozhodly, že budou dodržovat pravidla a zůstanou v karanténě nařízené v „koronavirových prázdninách“? Sociální chování lidí ve skupinách v době krize má své fáze. Počáteční spolupráce, sounáležitost a dobře míněná pomoc se po několika dnech může proměnit ve spory a  konflikty, které připomínají důsledky „ponorkové nemoci“. Ze strachu z budoucího mnoho lidí propadá panice, bezmoci a v chování se začne projevovat rozmrzelost, smutek, hádky, agresivita či deprese. I s tím si rodiny musí poradit samy. A je skvělé, když se rodiny podělí s optimismem o rady či fajn náladu, která pomáhá. Další dobrá zpráva je, že překonání krizí posiluje. Jenže jak se z toho nezbláznit?? Jedni tvrdí „zaměstnat se“, jiní komunikovat, další meditovat, číst, zpívat, nepodléhat, obrnit se, smát se!…. Každý si musí najít právě ten svůj způsob, jak zvládat.

Školy a jejich učitelé se snaží zabavit žáky na dálku. Dobře míní svou podporu rodinám a také v dobrém přemýšlejí nad tím, jak zvládnout rozplánované učivo školního roku – a také by rádi přispěli k zahnání nudy, kterou naše děti často deklarují jako jeden ze svých pocitů. A tak školy a učitelé nabízejí pomoc rodinám naplnit nedobrovolně zvolený čas doma něčím, co jim bude dávat smysl. Jenže nikdo z pedagogů do rodin nevidí. Stejně jako rodiny v této obtížné době zcela nevidí do možností, kterými disponují školy a učitelé v mimořádných situacích, jako je ta současná. A právě tento moment se může stát kritickým místem původně dobře míněných společných kroků, jak „realizovat vzdělávání“ a nabídnou rodinám možnost smysluplného naplnění času.

Možnost VOLBY….je stále přítomna a máme ji i v této chvíli každý, rodiče i pedagogové. Jsme rádi, že se objevují zprávy z rodin, které tráví čas výukou na dálku. A škola jen sporadicky zatěžuje rodiny zpětnou vazbou. Myslím tím tu lidskou zpětnou vazbou – čistě otázkou, jak zvládají, jak prožívají vzájemnou spolupráci. A zde je zcela na místě možnost rodičů domluvit se. Nikdo se nebude zlobit ani mít za zlé, když rodiče požádají o jinou podobu komunikace nebo zadávání domácí práce, kterou doporučuje i MŠMT na svých webových stránkách http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/msmt-pripravilo-novy-web-pro-podporu-vzdelavani-na-dalku. Zaznamenáváme velmi rozdílné postoje rodin – co je pro někoho málo, je pro druhého moc. Někdo si nedokáže ani přestavit, že by se svými dětmi doma nepracoval, jiný na to nemá čas ani prostor. Snad nejvíce emočně zatížené jsou v tuto chvíli rodiny s více dětmi a rodiny, ve kterých rodiče museli ukončit téměř ze dne na den svou práci, která je zdrojem obživy. A řešení existenciálních problémů je za zatím nejasné. Velmi se proto přimlouvám, abychom o těchto specifikách vzájemně KOMUNIKOVALI. Jak na to? Nejlépe kontaktovat třídního učitele, který se stává „styčným důstojníkem“ pro komunikaci s rodinou. V permanenci jsou stále telefonické linky sekretariátu školy, ale i další formy audio/video či emailové komunikace s pracovníky školy.

Zprávy ze škol sledujeme v procesu. Učitelé i ředitelé pročítají v těchto dnech desítky emailů, odkazů, návodů či navštěvují webináře, ve kterých se sdílejí informace, zkušenosti a metody výuky na dálku. Jen málokdo byl na tento způsob života, výuky i práce předem připraven. Mezi učiteli vzniky online pracovní skupiny, ve kterých se virtuálně potkávají, předávají rady, pomáhají si a to jak profesně, tak morálně. Jedna pracovní skupina je schopna si za den vyměnit až 100 dotazů či odpovědí. Probíhají pracovní webináře pedagogických pracovníků, pomoc s technikou v domácích podmínkách. Následuje práce se žáky a jejich rodiči, která přináší dennodenní nové objevy a zkušenosti. Chaos, který byl přítomný v prvních chvílích výuky na dálku, se mění v chaos organizovaný se spoustou nových zkušeností, radosti ze zdolání překážek a pozitivní zpětné vazby od dětí i rodičů. Stejně tak vznikají chyby, které všichni přirozeně děláme. Zde je na místě, aby každý pedagog postupně získával jistotu ve zvoleném způsobu práce s žáky na dálku s vědomím výše uvedeného a v důvěře mohl KOMUNIKOVAT s rodinou. Nabízí se předložit asociaci „táhnutí za jeden provaz“ s dodržováním vykomunikovaných pravidel, které lze pozorovat ve funkční rodině. Pokud při jejich ustanovování kooperují oba rodiče, prosperuje dítě. Pokud při jejich tvorbě kooperuje rodina a škola, prosperuje žák.

Přeji nám všem hodně sil a optimismu.

Zdeňka Vašíčková                                                                                                                      

rsz img 8355

Hledej:

Fota školy

previous arrow
next arrow
Slider

 

Škola je realizátorem projektu
„Rovný přístup“ z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělání.

 

Zřizovatelem školy je statutární město Karlovy Vary.

 

Škola je zapojena do projektu Ovoce a mléko do škol.

 

Škola je zapojena do programu intenzivní podpory Strategické řízení a plánování ve školách a územích.

EU   kv   mleko   Národní institut pro další vzdělávání a Strategické řízení a plánování ve školých a
Copyright © 2019 Základní škola Jana Amose Komenského, Karlovy Vary, Kollárova 19, příspěvková organizace. Všechna práva vyhrazena.