Základní škola Jana Amose Komenského, Karlovy Vary

Kollárova 19, příspěvková organizace - Telefonní čísla sekretariátu školy: 725 735 301, 353 300 321
.

Image

Distanční "výtvarka"

Jedlá mandala

Jak jednoduše vysvětlit, co je to mandala?  To stačí mít jeden pevný bod uprostřed a kolem něj je vše uspořádáno do nádherných vzorů, obrazců.

A protože je teď v zimě barev málo, zkusme vytvořit mandala barevnou.

Z čeho? Například z toho, co máme ve spíži, v lednici – ovoce, zeleninu, těstoviny, fazole, atd…Užijte si zde barevnou podívanou na naše “jedlé” mandaly.

Pohled z okna

Uvědomujeme si, co vidíme každý den z okna našeho pokoje? Jak se obraz během ročních dob mění? Vidíme stromy? Dům s okny? Továrnu, krajinu, střechu sousedního domu? Jak se povedlo našim žákům přenést realitu do kresby? Tady je několik takových zdařilých kreseb…

Fotografické zátiší

Zdá se, že vyfotit zdařile dva či více předmětů, není vůbec těžké. Ale opak je pravdou. Je třeba si dát pozor na světlo ( přírodní od okna, případně umělé). Najít dobré místo na focení ( v pozadí nesmí nic rušit, překážet).  Předměty je třeba zajímavě vybrat i uspořádat. Tomu se říká kompozice. Pak najít vhodný úhel pohledu pro focení – stačí se o pár centimetrů posunut s hledáčkem foťáku a

výsledek je zcela odlišný. Zajímavé bývají fotografie z podhledu nebo nadhledu…

Ze všech fotek pak “správný fotograf” musí umět vybrat třeba jenom dvě. Toto je přehlídka zdařilých zátiší žáků 6. – 9.tříd.

Land art

O land artu se poprvé začalo mluvit v Americe v 60.tých letech jako o umění v krajině. Stačí malý zásah a krajina se sama stává obrazem. No a když je zrovna venku sněhová nadílka, proč si takový zimní land art nezkusit. Nebo i sněhovou sochu… A tak žáci vytvořili nádherné a vtipné instalace v krajině, které mohly potěšit nebo překvapit náhodné kolemjdoucí – houby v zimě? Sněžná veverka na stromě? Usmívající se strom? Užijte si zde přehlídku našeho sněžného umění pro inspiraci…

3D písmeno

Tento úkol nás vede do světa iluzí – oddělilo se písmeno z papíru a levituje? Nebo nás šálí naše smysly? Ano, je to jen iluze prostoru. Je těžké přijít na to, jak to udělat, ale dá se to naučit podle návodu. A takhle se to podařilo našim žákům zde.

Kinetický mobil 

Věřím, že když se řekne MOBIL, i malé dítě ví, co to je. Víte ale, že toto slovo existovalo dříve, než se objevil první mobilní telefon? Víte, co jiného toto slovo označuje?

Výraz (slovo) mobil má tento význam: plastika s pohyblivě spojenými tvary, které jsou uváděny do pohybu např.motorem, větrem…

Takto vypadaly závěsné mobily amerického sochaře A. Caldera.

mobil

A zde najdete kinetické mobily našich žáků – přírodní, vtipné, konstruktivně zajímavé, zkrátka originální.

Linie a barvy podle hudby 

Zadání úkolu znělo:

Zaposlouchej se do své oblíbené písničky. Zkus liniemi  zaznamenat její rytmus. A pak zkus barvami vyjádřit její melodii a obsah.

Výsledky tohoto úkolu můžete najít zde v galerii. U některých obrázků najdete vepsaný i název písničky, u těch dalších můžete hádat z této nabídky: Sunflower, Be Happy, In My Head, Půlnoční, Vánoce na míru, Lonely….

Uhodli jste? Vidíte, jak čáry a barvy mohou vyjádřit zvuk? Melodii? Hudbu? Existuje dokonce zvláštní schopnost, tzv. synestezie, kdy někteří lidé mohou slyšest tóny a zároveň je vidět jako barvy. Takovou schopnost měl např. malíř Wasily Kandinsky.

linie hudba

Pro někoho můžou mít barvu i písmena a celá slova. Spisovatelka a malířka Daisy Mrázková k sobě přiřazovala slova tak, aby ve větách ladila podle barev.  Takže hodně škrtala a hodně slov neustále měnila, až byla spokojená. Možná z dětství znáte některé její knížky, které si sama  ilustrovala:

linie hudba 2

Máte někdo takovou schopnost? Jakou barvu by mělo vase jméno? Nebo jednotlivé dny v týdnu? Nebo číslo roku 2021?

Mrakodrapy z ptačí perspektivy 

Někdy potřebujeme v umění i matematiku – co by byly architektům nápady, kdyby je neuměli zakreslit a pak všechno spočítat, narýsovat do nejmenších detailů. My se zkusíme podívat z ptačí perspektivy na mrakodrapy – a jak se to dělá? To si někde na papíru vytvoříte bod. Kolem něj nakreslíte čtverce a obdélníky ( mohou se i překrývat). Potom každý roh čtverců a obdélníků spojíte s počátečním bodem. Začíná to být trochu zmatek, ale když začnete jednotlivé “mrakodrapy” vybarvovat, vidíte, které čáry máte zvýraznit a které můžete vygumovat nebo překrýt. No a iluze pohledu z letadla je zde k nahlédnutí hotová.

 

 

 

Škola je realizátorem Výzvy
č. 63 – OP VVV - Šablony III
- Zlepšujeme kvalitu vzdělávání..

 

Zřizovatelem školy je statutární město Karlovy Vary.

 

Škola je zapojena do projektu
Ovoce a mléko do škol.

 

Škola je zapojena do programu
SYPO NPI.

preview   kv   mleko   Národní institut pro další vzdělávání a Strategické řízení a plánování ve školých a
 
Národní plán obnovy - Plán reforem a investic České republiky, které hodlá realizovat v rámci využití prostředků Nástroje pro oživení a odolnost EU.
 ZŠ J. A. Komenského, Kollárova 19, Karlovy Vary - Národní plán obnovy  ZŠ J. A. Komenského, Kollárova 19, Karlovy Vary - Národní plán obnovy
  

 

   

Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy

 

Projekt je zaměřen na mobility pedagogických pracovníků a žáků

   
    kv   mleko    
 


Copyright © 2019 Základní škola Jana Amose Komenského, Karlovy Vary, Kollárova 19, příspěvková organizace. Všechna práva vyhrazena.